Tisdag-Träningsfri dag-Stenletardag-Biblioteksplanering

Igår var det måndag och det innebär att jag håller ett pump-pass mellan 19.15 och 20.15. Det var fullt med kunder! Hela salen var fullsatt och det var jättekul att hålla pass. Vi har så härliga kunder på Hälsostudion! De är skojfriska och helt vanliga människor. Jag trivs verkligen där och jag kan lugnt säga att utan gymet och mina pass hade jag inte överlevt för drygt två år sedan. Hursomhelst fick jag hålla i spinningen mellan 18 och 19 igår med. Det gick också jättebra och då jag kom hem strax före 21 var jag skönt genomtrött. Lagade mig lite mat och sedan kom mannen med stort M och gjorde mig sällskap under filten (och senare även täcket). Åh, så skönt det är att ha någon att ligga nära och tycka om!

Dagen idag började med utevistelse på jobbet. GANSKA kyligt kan man säga. Det var 6 minusgrader då vi begav oss iväg för att söka stenar. Vi har nu ett trolltema och ska göra egna stentroll nästa vecka. Man kan ju knappast säga att förutsättningarna för att hitta stenar var de mest gynnsamma. Men barnen i Förskoleklassen och ettan hittade en hel del. Det ska bli spännande att se vad de får ihop för troll nästa tisdag!

Sedan har Skolinspektionen varit på besök hos oss idag. Nu ska vi få reda på vad vi ska göra för att bli en ÄNNU BÄTTRE skola, för BRA är vi ju redan! Vi arbetar i alla fall hårt för att skapa en trygg, lärorik och rolig skola för våra elever. Men som sagt; bra kan bli bättre!

Just nu har jag återupptagit ansvaret för skolans bibliotek tillsammans med en annan kollega. Vår skola är en liten skola med ont om lokaler. Vårt lilla lilla bibliotek är även speciallärarens rum och hon behöver det nästintill alltid då det är skoltid. Vi har löst detta genom att varje klass har en stor uppsättning skönlitterära böcker i sitt klassrum. Detta fungerar jättebra. Jag känner dock att jag vill ha ett ställe där man kan göra reklam för nyanlända böcker, göra en liten utställning kring elevers bokrecensioner mm. Eftersom man inte får ha löst stående saker i korridorerna pga utrymningsskäl så har jag nu hittat en lämplig vägg som jag tänker "förgylla". Denna hylla från Lekolär tänkte jag sätta där. Närmare två stycken ovanför varandra samt en skena med spotlights längst upp.



Jag tror det blir kanonbra!

Nu skulle jag vilja skriva denna text utan att ha den centrerad, men jag vet i sjutton hur man gör!? Någon som kan tipsa?


DAGENS HISS: Jag har fått mycket gjort på jobbet.
DAGENS DISS: Det förgångna gör fortfarande alltför ont. Vill INTE ha så nära till tårarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0