SPINNING INSTRUCTOR

...är jag inte utbildad som men jag agerar sådan.



Just nu håller jag ett spinningpass varje torsdag. Jag tycker det är ofantligt kul och framförallt får man så mycket energi tillbaka av kunderna. Jag håller även pump-pass två gånger i veckan, vilket också är väldigt kul, dock inte så hög intensitet.

På det gym jag är på och där jag blivit "upplärd" har vi ett upplägg på spinningpassen som våra kunder uppskattar och som fungerar bra. Det finns säkert många andra bra och säkert ännu bättre sätt att hålla spinningpass på. Jag tänkte att man via denna blogg kanske kan få tips och feedback på pass. Därför kommer jag här att lägga ut mitt senaste spinningpass. Det är mitt andra för året och jag har endast kört det en gång. Det tar ju ganska lång tid att leta och skaffa musik, komma på lämpliga övningar till respektive låt, lägga upp en lämplig ordning samt bränna skivor m.m. Om någon läser detta och vill låna en idé är ni mer än välkomna. Det enda jag begär är att ni skriver en liten kommentar om vad ni tyckte var värt att låna. Det ger mig en liten aning om vad som går hem. Så var så goda:

SPINNING 2 - 2012
1. Sittande uppvärmning. Valfritt tempo.
"Det känns perfekt" Jocke Berg
2. Sitta-Stå-Jogga
"Då står pojkarna på rad"
3.Sitta tempo-Stå halva tempot
"Old pop in an oak"
4. Stående backe. Samma belastning.
"När vi två blir en"
5. Sittande backe. 3 belastningsökningar.
"Jag vill ha dig baby" Magnus Uggla
6. Sittande. Armarna på rygg. Tungt. Arbeta med ben och mage. 3 belastningsökningar.
"Ai se eu te pego"
7. Raksträcka. Valfritt.
"Kom igen Lena"
8. Jogga + Stående jumps "fram och bak"
"Borta bra men hemma bäst"
9. Stå + Jumps Sitt/Stå
"River deep mountain high"
10. Sluttande backe i högt tempo.
"The lady is a tramp" Lady Gaga
11. Sittande TUNG backe med 3 belastningsökningar
"Jag är gud" E-Type
12. Stående backe med 3 belastningsökningar
"My own worst enemy"
13.Stående fram och bak
"Pumped up kicks"
14. Sittande tempo + tempoökningar

 


"You could have it" Miss Lii

Efter detta blir det nedvarvning och stretch så klart.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0