Söndag Kväll - Sammanfattning Av En Helg

I går återupptog jag det här med "bloggeriet". Tänkte ändra min bloggs inriktning och använda den som ett redskap för att nå ut till spinningintresserade och på så sätt utbyta erfarenheter. Kommer så klart att skriva om saker som berör mig i övrigt också. Jag skrev igår ner det spinningpass jag gjort precis. Något hände med inlägget (är väl en aning ringrostig) och texten kom inte med. Har nu gjort om det hela och hoppas att det går att läsa... Ska bli spännande att se om jag får något gensvar!

Helgen är nu över. Som vanligt har den gått alldeles för fort. Inte för att jag inte ser fram emot att jobb i morgon, det har jag väldigt sällan ågren för, men man skulle vilja ha hunnit mer liksom...

I fredags var jag totalt slut efter jobbet. Orkade inte ta mig för något och parkerade mig direkt i soffan med datorn. Såg sammanlagt 3 (tre !!!) filmer on demand på cdon.
Den sista var bäst, den hette "Source Code". Den var annorlunda och man kunde inte räkna ut vad som skulle hända. Det gillar jag! Jag ger den MMMM av fem möjliga
Den andra hette "Trespass" och trots stora skådespelare som Nicholas Cage och Nicole Kidman var den en katastrof! Totalt värdelös och inget jag kan rekommendera. För övrigt anser jag att Nicole Kidman inte längre är en bra skådespelerska... Hon agerar konstigt och ser konstgjord ut. Visst har hon väl "meckat" med sitt ansikte?! Betyg M
Första filmen ut var "Colombiana". Kanske något förutsägbar men jag gillade den! Den får MMM.

Eftersom fredagskvällen tillbringades med att göra ögonen fyrkantiga fick jag på lördagen ägna mig åt min havererade lägenhet. STÄDNING på schemat alltså! Synden straffar sig själv... Skulle varit på spinning på morgonen men en värkande mage satte stopp för det. Cyklade till Kvantum för att inhandla kaffefilter, tamponger och sportfrallor. Hem igen på halkande hjul, laddade kaffepannan, röjde under 45minuter det värsta och njöt sedan av kaffe och bullar samtidigt som jag löste Melodikrysset. Löste hela sånär som på en sak. Mobilkontakt med mannen med stort M gav mig rätt svar så jag kände mig nöjd med ett löst kryss då jag återgick till städningen. Höll väl på med det i 2,5 timmar och åkte sedan till Hässleolms Möbelaffär där jag inhandlade ljushus från Bruka Design. Dessa har jag tittat på länge, men inte vetat riktigt hur jag ville ha dem och vilka storlekar jag skulle ha. Nu visste jag! Köpte hem, inredde och njöt av resultatet tillsammans med nyinköpta tulpanbuketter.

På kvällen var jag hos min mamma och hämtade en tacopaj som hon gjort. Hon är för snäll <3 Jag körde med den till mannen M och hans barn. Vi åt den tillsammans med en sallad och såg sedan på tv en stund. Jag körde hem och hämtade upp tvätten från torkrummet och hoppade sedan i säng.

Idag har jag ägnat hela dagen åt att sammanställa de anteckningar jag gjort från mina senaste kurstillfällen. Detta ska sedan redovisas för mina kollegor under en konferens. Förhoppningsvis ska mina nyinskaffade kunskaper ge dem lite inspiration och tips. Mig har kursen hursomhelst gett jättemycket (Jag har under hösten läst 7,5 poäng No/Teknik för F-3 på Högskolan)!



Allra sist idag har jag hållt ovan nämnda spinningpass på Hälsostudion. En annan instruktör var krasslig så jag fick vikariera. Det gick jättebra och det kändes verkligen skönt att parkera sig i soffan för att se "Äkta människor" efteråt.

Nu är det sova som gäller!

DAGENS HISS: Få energi av nöjda glada kunder i spinningmörkret.
DAGENS DISS: Min "skolväska". Den ska UUUUUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0