Hur Var Det Nu Man Gjorde?

Hej alla!

Tja, jag vet förresten inte om det finns någon endaste själ på jorden som läser något som dyker upp här... Denna blogg har legat i träda läääääääänge. Mitt liv har också legat i någon slags träda, eller koma, eller inferno... Vet faktiskt inte vad jag ska kalla det.

Mina gamla inlägg skrevs av en annan Marlen. Jag har absolut inte ändrat personlighet, jag är samma gamla vanliga Marlen. Jag har inte ändrat min grundinställning till livet och jag har samma grundtankar och bas som förut. Men basen har ruckats. Jag har vacklat. Jag står ganska så fast igen men har ändå tappat fotfästet. Det låter knappast rimligt, men så är det. Saker som för mig förut var självklara är det inte längre. Det "liv" jag förut levde ser inte likadant ut. Saker som jag förut var absolut säker på är nu saker som jag tvivlar på. Jag tvivlar på mig själv varje dag men jag har ändå förmågan att ta mig för och göra sådant jag måste, För mig är jobba och fullfölja åtaganden måsten. Det är jag uppfostrad med och det kommer jag att hålla fast vid och det är det som räddat mig då jag vacklade. Saker som jag själv kan råda över är inga måsten. Jag väljer att delta och göra sådana saker som för stunden känns rätt. Detta innebär att vissa människor inte längre ingår i mitt liv, för de känns inte rätt. De ruckar min bas och får mig att vackla och just nu är jag inte tillräckligt stabil för att klara det.

Anledningen till att jag tog upp denna blogg igen är att jag ska försöka styra den åt ett annat håll. Jag funderade först på att göra en ny blogg, men något inom mig tycker att ett ständigt skiftande av saker ger ett rörigt och mindre seriöst intryck. Det är absolut inte min mening att denna blogg ska bli seriös. En rar vän sa till mig att hon ibland tittar tillbaka i sin blogg och då minns saker på nytt gen. Lite så vill jag nog att mitt bloggande också ska vara. Mina gamla inlägg gör till viss del ont att läsa, men ibland småskrattar jag för mig själv och tänker att "det där fick du ju till riktigt bra Marlen".

Mitt största projekt just nu är att försöka "lägga ut" detta inlägg. Jag kommer ärligt talat inte ihåg hur man gjorde.
Jag ska nu prova och lyckas det kommer det eventuellt ett inlägg till under kvällens lopp.


DAGENS HISS: Nystädad lägenhet med tulpanbukett på bordet.
DAGENS DISS: Grannar som skriker HÅLL KÄFTEN till sitt max 2-åriga barn så högt att man tror att de är i min lägenhet. 

 


Kommentarer
Postat av: Emmie

Söta kusin tycker de e sååååååå roligt att du bloggar igen! =)) Då känns de som att man e med lite fast att man bor en bit bort! Hälsa alla!

Kraaaaam

2012-01-31 @ 18:34:33
Postat av: Marlen

Tack Emmie lilla. Vet inte om det blir särdeles händelserikt men jag ska göra ett försök. Kram på dig!

2012-02-09 @ 07:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0