Fröken Olsson Goes Bosse

Vilken Bosse? tänker ni. Bosse Bildoktor of course!

I mitt nya liv finns ju en ny MAN. En ny Mr M.(Ja, det komiska i den annars så förjävliga kråksvängen är ju att han heter likadant som min förre "man", den "man" som jag hade 17år med. Kanske tur, med tanke på risken att säga fel namn efter så lång tid tillsammans.)

Denne nye MAN kan det som en RIKTIG KARL kan, nämligen meka med bilar!!! Ni kan inte ana hur många små och stora brister som min älskade lilla KaGuZa fått hjälp med de senaste 20 månaderna. Just nu är projektet att förvandla aluminiumfälgarna till sommardäcken. Förvandla dem från matta, nötta, sönderflagade förskräckligheter till glänsande, perfekta, nymålade och nylackerade skönheter.
Denne man kan så mycket mer än bilar och han har nära till skrattet och en stor varm famn. Ja, jag är kär i honom!



I julas stod jag där som ett frågetecken då det var dags för julklappsinköp till denne MAN. Vad köper man?
I förrfjol dök boken "På spåret" upp. Det var perfekta julklappen till en som är allmänbildad och som gillar frågesport och kunskapsspel. Visst gick den hem!
Nu i julas dök den där perfekta saken inte upp, och för att överhuvudtaget ha någon present, inhandlade jag diverse design-fågelattiraljer till honom. Han vurmar för vinterfåglarna och det facinerar mig eftersom jag nästintill inte tänker på att de finns. Grymt men sant...
Två dagar innan julafton ser jag dock en annons i lokaltidningen: "Bosse Bildoktor ska föreläsa i stans Kulturhus!" Där var julklappen!!! Fick ila ner till stan och inhandla biljetter, men hur många då? Jag kan ju inte gärna låta honom gå själv, och vem ska han ta med sig?! Köpte två biljetter och idag var det ta mig tusan Britt Sara Marlen Olsson som självmant satte sin fot på Bosse Bildoktors föreläsning!
Jag måste erkänna att jag varit lite småironisk, jag nästan lite taskig, i mina kommentarer kring denne man. Tyckt att konceptet kring honom varit lite, eller ganska mycket, löjligt. På vägen till IKEA i januari var han på radion. Då fick jag öva mig inför denna kvälls begivenhet, och jag måste tillstå att han var lite rolig. Även i kväll var han bra. En rar liten man med stora kunskaper och framförallt ett sätt som går hem hos den enkla lilla människan. Det känns som om Bosse Bildoktor har ett varmt hjärta som glädjer många runtom i stugorna.



En trevlig erfarenhet rikare och MANNEN var också nöjd!

DAGENS HISS: Bosse Bildoktor, en småmysig rar man.
DAGENS DISS: Bitterhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0