Sedan Sist

Ja, sedan jag skrev sist har ett helt sportlov och en hel arbetsvecka passerat. Passerat och passerat förresten, skulle mer kunna säga vrålfarit förbi, för fy vad veckorna går fort! När onsdagen väl är över så tycker jag att veckan nästan känns slut.

Vad har hänt sedan sist då? Jo på lovet var jag ganska duktig med mina "skolböcker". Läste faktiskt 4 stycken och inimellan läsandet beställde jag soltider för att ha ett mål med läsandet. Så nu kan man ju säga att jag fått lite färg på bringan tack vare mina studier ;) Tror verkligen inte att solarium är bra för kroppen, men någon gång då och då kan få passera.

Under veckan som gått nu har det varit jobb. Inget betungande dock. Min klass är go' och jag slogs vid ett par tillfällen hur mycket de kan om vissa saker som vi pratat och läst om. Då blir man glad! Sedan kan man, i nästa sekund, föfasas över att de inte verkat ha förstått ett jota av det vi tragglat om i alla tre åren. Nu är jag inne på de där ordklasserna igen. Jag tror att det på något vis är för abstrakt för barn. Man måste nog ha uppnått en viss mognad för att kunna greppa detta. De kan inte (trots att vi pratat och arbetat med detta flera gånger under tre år) minnas vilket som är vilket av substantiv, adjektiv och verb. Å andra sidan vet de att något är saker, något är vad man kan göra och något är hur man ser ut och så där. Kanske ska man faktiskt vara glad över att de "känner till" de tre "tillstånden". Det är kanske inledningsfasen till att sedan någon gång på högstadiet (eller gymnasiet) få insikten och förmågan att kunna para ihop rätt "tillstånd" med rätt benämning...
I tisdags fick jag och klassen helt oförberett åka iväg på en konsert inne i Hässleholm. Man hade missat att informera oss, men vi fick reda på det i så pass god tid att vi hann med bussen. Det var en dansk kvartett vid namn Phonix som spelade. Vi fick lyssna på dansk folkmusik och det var så upplyftande och medryckande att man gick och smålog resten av dagen. Härligt! De fyra musikerna hade byggt upp föreställningen på ett sådant sätt att de hade publiken med sig med jämna mellanrum. Mycket proffsigt!
I onsdags var jag kass i magen. For hem efter jobbet och sov konstant i tre timmar. Fick ringa och ställa in mitt pass. Aldrig kul... Var inte ok vare sig på torsdagen eller igår men ändå inte så dålig att jag klassade mig själv som sjuk.
Då jag körde till Vinslöv igår kväll för att fira min lillasysters födelsedag var det med en orolig mage. Var faktiskt beredd på att köra hem igen... På kalaset bjöds man på smörgåstårta, vin och annat smått och gott. Det verkade min mage gilla A LOT för den mådde prima! Jag hivade i mig än det ena och än det andra, mådde som en prinsessa och blev hemskjutsad av min kära kusin och moster vid 23-snåret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0