And the winner is...

...JAG! Tro det eller ej, idag fredagen den 13:e har jag vunnit andra (eller möjligtvis tredje) pris i en tävling! Tjoho skulle man väl lugnt kunna utbrista eller hur? Nu ska ni inte tro att det är resecheckar värda 10 000 kr som min mamma vann för någon månad sedan som jag kammat hem. Nej, jag är lite mer anspråkslös. Jag har vunnit en sådan här:

Va fan är detta tänker ni nog nu. Jo detta är en"Wake-Up-Light"! Och vad är det undrar ni. Ja, det undrar jag med än så länge för jag har inte packat upp den ännu. Enligt utsidestexten verkar det vara en lampa som tänds stegvis och som i sitt sken påminner om en soluppgång. Man kan ställe den att tändas precis som en vanlig väckarklocka. Tydligtvis kan man även ha sk Natural Sounds till sin väckningsprocess också. Enligt bilderna kan man välja mellan fågelsång, havsbrus och grodläte... Grodläte?! Hrm, vet inte hur läckert det verkar vara att vakna upp med grodor runt omkring sig? I denna tingest finns även en radio och lampan kan även användas som läslampa. Jag har ingen sänglampa så det ska bli kul att sätta upp den och testa lite olika funktioner. LIte ironiskt är det att jag nästan reser mig upp och stänger av min väckarklocka innan den ens hunnit tuta. Jag är ingen sådan där människa som ligger och snoozar och som vill vakna långsamt. Jag reser mig upp som en tennsoldat och bara kör igång. På vardagarna i alla fall. På helgerna är det annorlunda. Då ställer jag helst ingen klocka utan sover så länge som känns bra.

Men i morgon bitti ska jag på spinning. Jag ska minsann ta och vakna till havsbrus och vågskvalp då...med risk för att bli kissnödig...

Kommentarer
Postat av: Emmie

Fasen vad najs =) Grattis kusin, på något sätt har du säkert gjort dig förtjänt av det ;)

2009-03-13 @ 17:33:08
URL: http://frokenemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0