Söndag Solens Dag

Hello blogg-lovers!


Man skulle ju kunna tro att jag inte skulle kunna somna igår eftersom jag sov mer är halva dagen. Där trodde man fel. Jag tittade på Komissarie Morse och kände ögonlocken falla samman vi 23-tiden. Då jag hoppade i säng en timme senare somnnade jag på studs.


Vaknade vid 9 och gick ut på morgonpromenad. Köpte jordgubbar och Kvällsposten på min väg hem och ordnade därefter med en formidabel frukost a la sommar! Jordgubbar, banan och fil. I just love it!


Eftersom solen sken tog jag ut min solstol och satte mig ett vindskyddat hörn. Kan säga att det blev "hitt i hittan"! Fick kanske lite färg om nosen samtidigt som jag njöt av min bok.


Vid halvtre for jag iväg till Blomsterlandet för att köpa lite fina blommor till min veranda. Jag gjorde en liten avstickare från det normala. Jag köpte nämligen en ganska så stor lavendel som jag planterade tillsammans med mellanrosa pelargoner och vita bacopor (även kallad snöflinga). Tyckte jag fick till det ganska bra. Nu gäller det bara att hålla dem vid liv också!



Resten av dagen ser ut som så att jag ska gå på pump-pass klockan 18.30. Därefter blir det mat och tv.


Dagens hiss: Sol

Dagens diss: Svårigheten att välja då det finns för mycket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0