Dra På Trissor

Hello blogg-lovers!

Nu är jag här igen! Min intention är att skriva något varje dag under sommarlovet.

SOMMARLOV tänker ni och drömmer er bort. Än så länge hägrar mitt sommarlov också några dagar bort. Eleverna hade sin avslutningsdag i onsdags men vi lärare arbetar några dagar till. För min del känns det bra eftersom jag har mycket att dona med till nästa läsårsstart. Jag kommer att ha ett klassrum i andra änden av skolan så jag måste flytta 15 års samlande av material. Det har jag redan gjort och nu ska allt på plats i det nya klassrummet.
Måste tillstå att det hela är en skräckblandad förtjusning... Där mina saker ska in finns lådor och burkar och manicker i olika former och färger. Jag har inte en susning om vad allt används till... Det är nämligen så att jag ska ha ettor till hösten och som ni vet har jag ju haft femmor nu. X antal år i rakt nedåtstigande led alltså! Min hjärna kommer INTE att ha sommarlov med andra ord. Trots regn och snålblåst arbetar den på högvarv redan nu!

Efter 15 år som lärare tror jag verkligen mig klara denna ansvarsfulla uppgift men jag tror även att jag kommer att göra en hel del misstag på vägen. Inte helt lätt att ställa om sig så totalt. Men jag lovar att göra mitt allra allra bästa för att det ska bli bra.

Är det nu någon där ute i cyber-rymden som har fantastiska tips till en nybliven etta-klicks-lärare så tveka inte - HIT MED DEM!

Annars denna dag: Information om Läroplan 2011, utflykt med guidad tur och mumsig mat på Wanås slott, After Work på Kings Head med kollegor

Dagens hiss: Utmaningar
Dagens diss: Regn

CARPE DIEM!

Kommentarer
Postat av: Emmie

Trevligt att se att du är tillbaka och kommer fröjda oss med dina texter varje dag denna sommar =)



Många kramar från din nyflyttade kusin!

2009-06-12 @ 18:55:23
URL: http://frokenemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0