Romantik I Brevlådan

Det är måndag och man kommer hem trött efter veckans första arbetsdag. En intensiv dag som innebär uppstartning av nya områden inom många olika ämnen, planering av nya områden där man vill vara pedagogisk samtidigt som man väcker intresse och lust, en lååååång konferens där MÅL är den sprängande punkten - Hur går vi vidare? Vad ska vi göra? Hur menar de? Vet någon vad som är tanken? Ska alla göra likadant? Vem gör rätt? osv osv osv.....

Väl hemma lunkar man bort till lilla "låddan" som likt andra måndagar är sprängfylld av reklam. Det är nästan så att räkningskuverten är lite roliga på måndagar för de sticker liksom ut där bland de stora flygbladstidningarna från MAXI, Kvantum, COOP Forum, Lidl, Netto och allt vad de heter....

Men så där, mittemellan Lindex-kuvertet och bladet från Expert sticker ett lite annorlunda avlångt kuvert fram. Ja, man måste verkligen säga att det STICKER UT jämfört med all annan post i dagens skörd! SPÄNNANDE!

Väl inne i lägenheten läggs allt annat åt sidan och det avlånga kuvertet sprättas upp...
Spänningen är olidlig.... Ett smalt rödskimrande band skymtar då kuvertets öppning blir större... Röda hjärtan syns...

....EN BRÖLLOPSINBJUDAN!



Finns det överhuvudtaget något roligare och mer glädjeframkallande än att få vara med på ett bröllop med tillhörande fest? Blir man inte glad så säg, över att få vara en av de speciellt utvalda som ska få vara med på denna stora dag för de lyckliga tu? Jag känner i alla fall att min måndag blev en betydligt roligare måndag då jag fick detta i min hand!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är DU som ska ha TACK!!

Helt underbar träning och du har ju så mycket enerigi som gör att man bara vill fortsätta kämpa fast än kroppen skriker NEJ.

Du lär inte bli av med mig, så vidare att jag inte blir förlamad av träningsvärk..hi, hi, hi.

Börjar faktiskt redan i kväll känna av den...

Men som jag sa förut -Då vet man att det gett något!

Tack än en gång!

Vi ses på söndag!

Kram

Petra

2009-01-22 @ 21:53:24
URL: http://jalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0