I Snö & Slask För Linnarps Skull

Nytt år och därmed skulle det bli ordning och reda i min arbetshörna...tänkte jag.

Som läget är just nu har jag inget skrivbord och därmed ingen arbetshörna. Jag tar min gigantiska laptop och sitter med den i soffan eller vid köksbordet. Därav ömma krökta ben och en rygg som värker. Aj aj aj!
Fick nys om att Ikea fått in ett nytt skrivbord som skulle passa mina behov. Jag vill ha ett skrivbord som är väldigt enkelt och inte så djupt. Ett avlastningsbord för min laptop, lite pennor och några lådor. Skrivbordet Linnarp passade in och fanns dessutom i svart som jag råkar ha (konstigt) på övriga möbler i mitt sovrum.
Trots en månad fylld av räkningar beslöt jag mig för att ta mina sparpengar och köra till Ikea för att inhandla detta ordningens bord. Kollade så klart på nätet först så att det fanns på varuhuset i Älmhult. Det fanns det! Strax innan 16 kollade jag detta hemma, men då jag var på varuhuset dryga timmen efteråt var det slut! Påtalade problemet för en Ikean och han kollade upp det och sa:
- Nej det finns inga.
- Jag har ju kört hit bara för det, sa jag och hoppades på något snällt svar.- Jag var inne på nätet och kollade för bara en timme sedan och det stod att ni hade sådana här.
- Nej, de är slut, säger Ikeanen.
- Ska man ringa och lägga undan då eller, fragade jag. -Jag har kört ganska så långt för detta. Kör ni kanske hem ett skrivbord åt mig?
Ikeanen plockade bland pappren, frågade var jag bor och sa att det kostar i så fall 600kr.
-Ähum, nej tack sa jag. Det lär bli ett dyrt skrivbord i längden....
När jag kom hem loggade jag in på Ikeas sida igen. Det står fortfarande att de har sådana skrivbord hemma just idag. Dessutom kommer där att vara en hel drös i morgon bitti. Var är den drösen idag? Är den drösen verkligen där i morgon om jag kommer dit då de öppnar?
Ursäkta en gnällig (snart 40årig tant) kund men jag bara undrar? Faktum är att jag blev grymt besviken. Köpte i alla fall en matta som nu ligger under mitt köksbord. Gav direkt en mer hemtrevlig och ombonad atmosfär i lyan.
Alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0