Charmigt Sagt

I skolans värld, liksom i många andra världar, får man ibland höra de mest charmiga saker från eleverna.

Då jag för ett antal år sedan hade en klass tre kom vi att tala om nunnor och att de levde i kloster. Jag tror vi hamnade i det området pga att de ofta odlade läkeörter i klostrets köksträdgård. Hursomhelst så försöker man ju som pedagog att ta tillfället i akt och lära de små liven fler saker inom samma område så man "spinner liksom vidare". I jämlikhetens namn gick jag vidare med frågan:
- Vissa kloster bebos av nunnor men andra kloster är det bara män som bor på. De brukar inte ha något hår mitt på huvudet utan bara en "krans runtom". Är det någon som vet vad de männen kallas?

En stunds betänketid inföll och ett par tre armar viftade sedan i luften. Jag pekade på en utav eleverna och bad om ett svar. Det fick jag och det var på fullt allvar och riktigt klokt uttänkt, men oj vad jag fick knipa för att inte börja skratta:
- Nubbar.

VISST var det väl SÅ klokt? Gummor och gubbar säger vi ju, varför då inte nunnor och nubbar?

Kommentarer
Postat av: Emmie

hahahahhaha... logik kan väl aldrig vara fel?!

2009-02-04 @ 19:42:13
URL: http://frokenemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0