Timmen Är Slagen

Dags att avslöja svaret på vitsarna/gåtorna från igår!

1. Vad kallas en person som köper en katt?
2. Vad kallas det när pensionärer är ute och promenerar?

Det är ju inte så att förslagen har haglat in precis. Dock har ett helt korrekt svar ramlat in, och det är Tobbe på Litografen som har gissat helt rätt på fråga 1!!!!

SVAR PÅ 1:AN:  MISSHANDLARE

Du är för duktig Tobbe! Är det så att Boris m.fl. inte redan vet vilken klippa de har på tryckeriet så har de blivit varse om det nu! Tyvärr har jag inget pris att dela ut, men en blogg är ju global och du är den ende, DEN ENDE, i hela världen som svarat rätt, och bara det är ju helt otroligt! Som vi brukar säga i skolan till barnen: Du har vunnit ÄRAN!

För att övergå till fråga 2, som ingen i hela detta globala samfund ens gissat på, så är svaret där väldigt kul (enligt min smak i alla fall).

SVAR PÅ 2:AN:   ANTIKRUNDAN



Är det inte fantastiskt så säg?! Tack Filip som gav mig dessa två gåtor att förgylla min blogg med!

DAGENS HISS:  Tobbe på Litografen
DAGENS DISS: Spinningcyklar med uppåtstående sadel - AAAAAAAJ!


Kommentarer
Postat av: Emmie

ja det tog ju ett tag innan jag ens fattade svaret på den första, så att jag inte ens gissade var kanske inte så konstigt... ;)

2008-09-23 @ 11:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0