Andra Bullar

Visst är det skillnad på bullar och bullar? Just nu är de flesta bageri här omkring inget att hänga i julgranen då det gäller (mat)bullar. Bullarna är så där svampiga och luftiga som köpebullar kan vara. Nej, jag vill ha fasta bullar som ändå är mjuka men som har ett lite frasigt, knaprigt yttre. Som hembakade bullar du vet! Varför gör inte bagerien sådana? De bakar ju "hemma" liksom...

Ett tag bodde jag i Helsingborg och där fanns ett bageri/konditori vid namn Börjes konditori. Åh vilka bullar de hade! De var verkligen som hembakade. Mums! All heder åt det lilla personliga konditoriet! I miss it!

Idag svängde jag inom en större ICA-butik här i staden för jag behövde en liter mjölk. Strosade på brödavdelningen för att köpa något litet att sätta i mig innan spinningpasset vid 17-tiden. Hittar då, i butikens bake off-skåp, en bulle som ser megagod och hembakad ut. Kostade minsann 7.50 men jag tog den ändå. De e ju freda liksom;) Bullen var fantastisk i konsistens och grundsmak men sen hade någon kommit på att lägga i en sådan där konstig krydda. Vete sjutton om det var anis eller fänkål eller någon annan av de där mysitiska "örtkryddorna" eller vad man nu ska kalla dem, men det var INTE till bullens fördel so to say. Synd på en sådan go' liten sak....

Kommentarer
Postat av: Sara E B

Hejsan! Här hittade jag minsann dig i cyberspace och fick mig en stunds trevlig läsning:)

2008-09-12 @ 19:00:52
URL: http://www.saraedgrenbokman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0