Om Det Tvista Di Lärde

Svettas man mycket för att man är otränad? Är det kanske så att man svettas mycket för att man är vältränad?
För att kroppen då är bra på att svalka av sig som ju hela svettningsprocessen går ut på.  Jag väljer att tro på det senare alternativet. Jag svettas nämligen som en gnu bara jag gör minsta ansträngande grej. Med detta vill jag inte påstå att jag är vältränad, det är inte alls det som detta resonemang går ut på. Nej, jag vet bara att jag har svettats mer och mer för varje år som jag varit aktiv. Förr, då jag inte tränade regelbundet utan mest var passiv, så svettades jag inte ett dugg. Därav min enkla slutledningsförmåga i denna fråga.

Jag ÄLSKAR att svettas, då det är meningen att man ska svettas. Som t.ex. på diverse pass, under en rask promenad, vid andra kroppsliga aktiviteter men inte då man går i affärer och provar kläder. Då är det jobbigt att svettas! Pinsamt också då man känner svettpärlorna på överläppen och en droppe som faller längs ryggraden och stannar i svanken...
 Vid sådana tillfällen känner jag mig mycket mycket okvinnlig...

Frågan är om detta är kvinnligt (linnets originalfärg är ljusbrun):





Kommentarer
Postat av: Jessica Håkansson

Jädrans grant svett-band:)

2008-10-29 @ 17:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0