Sant Eller Falskt

Har ni sett reklamen där en parant dam i vit rock berättar om hur smidigt man kan beställa medicin på en hemsida. Man behöver inget recept utan man ställer sin egen diagnos och de säljer allt från värktabletter, hjärtmedicin till amfetamin. Första gången jag såg och hörde denna reklam satt jag förundrad över ordet amfetamin. Visst sjutton är det narkotika, eller tar jag fel på ord? Jag tänkte också tanken att vem vågar beställa hjärtmedicin på nätet? Det hade jag aldrig vågat...
Damen berättar sedan vidare att man får läkemedlet hemskickat i brevlådan i ett diskret paket och att man inte kan vänta sig allt för mycket om man vill ha billiga varor.

I slutscenen står det www.crimemedicine.com. Först reflekterade jag inte över det men hjärnan fortsatte arbeta och jag förstod ju sedan att detta är en reklam i syfte att varna för att köpa mediciner på nätet. En mycket ruskig reklam tycker jag! Men nyttig och viktig!!!

Klicka gärna på länken och kolla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0