Mina Varor

Har ni fått det? Har ni sett det? Har ni läst det? Har ni insett vad det innebär?

ICA har en ny giv. I stället för att  alla kunder med ICA-kort får rabatt på särskilda varor (visas i deras månadsutskick som kommer med kontoställning och tidningen Buffé) så har nu varje enskild kund fått rabatt på vissa varor. Varor som ICA har "koll på" att man brukar köpa. De kallar detta "Mina Varor". Då jag först såg mitt utskick visste jag inte om denna drive och tyckte att: "Oj,här är ju sådana varor som jag faktiskt behöver och ska handla." Det brukar annars vara många varor som kanske är mer inriktade på hushåll innehållandes mer än en lat, onyttig, icke-matlagande person... Hursomhelst, då jag hade sansat mig och börjat läsa så insåg jag ju att dessa varor faktiskt är framtagna efter mina tidigare köp. Smart!!!

Men... Det syns ju väldigt tydligt VAD man köper ofta. Ens laster formligen skriks ut genom detta lilla blad! Jag ska nu här öppna mitt kylskåp, mitt liv för er och berätta vilka som var Mina 10 varor:

CREME FRAICHE
FIBERHAVREGRYN
KEXCHOKLAD (mini i påse)
A-FIL
KALLES KAVIAR
LAMBI TOALETTPAPPER
VIKTVÄKTARNAS MICRORÄTT
TACOSKAL
FRYSTA JORDGUBBAR
BABYSPENAT

That's it! Och det stämmer. Detta är varor som jag köper mer eller mindre ofta. Allt utom creme fraiche, kaviar, kexchoklad och tacoskal köper jag nog minst var tredje vecka. Undras tro vad det säger om mig?

Men en sak undrar jag: VARFÖR BLEV INTE LÖSGODIS "MIN VARA"?! Den borde vara självskriven... Den borde stå inristad i mitt ICA-kort...


Hursomhelst så tycker jag att "MINA VAROR" är en jättebra idé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0