Jag Lovar...

...att på heder och samvete ta hand om min syster om något händer henne så hon inte kan ta hand om sig själv.
Jag lovar även att då jag tar hand om henne så gör jag det för att hon är min syster och för att jag bryr mig ofantligt mycket om henne och för att jag vill att hon ska ha det så bra som hon bara kan ha det. Jag tror inte i min vildaste fantasi att jag kommer att fundera på att bokföra de saker jag gör för henne för att kunna redogöra för detta vid en eventuell diskussion kring hennes kvarlåtenskap m.m. Hon är ju för Guds skull min syster, min närmsta vän och för henne gör jag allt utan att tänka på framtida konsekvenser...

Har fått uppleva att alla människor inte tänker så, utan de förundras över att syskon inte sparat kvitton m.m. då de ordnat med saker för sitt sjuka eller åldriga syskon som av förklarliga skäl inte kan sköta sin ekonomi, sin kropp eller sina tillhörigheter själv.

Sorgligt...


Kommentarer
Postat av: Emmie

Du har hjärtat på rätt ställe... =)

2008-10-02 @ 09:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0