Ibland Så Ordnar Sig Allt Så Bra

Med vader stora som en mans är det inte lätt att hitta sig ett par stövlar! Nu ska det ju dock förtäljas att det finns ett betydligt större utbud nu än för bara ett år sedan. Många butiker har numera ett XL och t.om XXL-sortiment för oss bredbenade kvinnor. Gentilt!

Jag hittade t.om. två par stövlar som jag valde mellan i en av Hässleholms två skoaffärer. Jag lade undan det ena paret och begav mig till den andra butiken. Man måste ju liksom verkligen kolla ALLT innan man slår till. Stövlar är ju ingen billig grej direkt... Hursomhelst så visade tjejen i butiken mig ett par ecco-stövlar som hon själv gillade och som var bredare i skaftet. Sorgligt nog hade de inte min storlek. Men OJ så förtjust jag blev idessa stövlar! VILL HA, VILL HA!

Ringde ecco-butiken i Krisitanstad och de nästan skrattade åt mig då jag frågade efter ovan nämnda stövel i storlek 38. Helt slut. 42 fanns dock... Kanske kanske med 3 par raggsockor...

Lie modstulen bestämde jag mig för att köra till Väla idag. Dels behövde jag en del på IKEA och visst har de ju en ecco-butik där. Sagt och gjort; in i Polon, körning i värsta regnstormen. Fram kom jag och in for jag i ecco-butiken. Efter att ha hittat stöveln i fråga frågade jag expediten:
-Det är väl en dum fråga men ni har väl inte denna i 38:a va?
-Jodå! Jag ska hämta på lagret!
Jag blev helt paff! Har jag TUR för en gångs skull? Sa hon verkligen att hon hade?
Ut kommer damen och på drar jag stövlarna! Mmmm, så snygga.
Lite dyrare än dyra men det får det vara värt. Jag slavar (men jag tycker det är sketakul) ju lite på fritiden både på Hälsostudion och i Vinslövs Motionsklubb. Detta får vara min lön för mödan.

På tisdag ska jag göra det jag hatar allra mest i hela världen. Nämligen gå till tandläkaren. Då ska jag ha mina nya stövlar på mig och i alla fall känna mig snygg där jag ligger och darrar av skräck! Hursomhelst brukar mina fötter prega rakt upp i vädret då jag blir undersökt och då kan alla se mina pjucks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0