Skräck Förvandlas Till Stolthet & Glädje

Med darrande knän äntrar jag väntrummet. Med lite svårigheter lyckas jag få på mig de blå tossorna över mina NYA SVARTA FINA ECCO-STÖVLAR. Jag sätter mig ner på en av väntrummets mindre mjuka stolar med handväskan i mitt knä likt en äldre dam. Flyttar ner den diskret på golvet då jag inser hur jag sitter. Tar en ELLE inredningstidning ur tidningsstället. Bläddrar förstrött. Ser upp på damen som sitter mitt emot mig. Är hon nervös? Nej, hon ser helt ko-lugn ut, likt en inventarie som hör till detta tortyrens näste. Bläddrar vidare. Lyckas faktiskt  samla blick och tankar och får en idé till en fars-dags-present ur tidningen.

Sköterskans klackar slår nu mot golvet. Hon rundar hörnet och hennes blå kläder uppenbarar sig i väntrummet.
-Marlen, säger hon med mjuk röst.
-Ja, svarar jag och tycker nästan att jag låter som barnen i "Kalles klätterträd" då de har upprop i skolan. Men det lät nog fullt normalt för sköterskan bara ler och vinkar in mig i tortyrkammrens innersta väsen.

Så sitter jag då i den fördömda stolen. Hur liten är man inte i den? Hur vild är inte ens mage då man sitter här? Man gapar, man känner instrument fara runt i gapet och man bara väntar på att den stora stora smärtan ska infinna sig likt ett knivhugg...



-Så där ja! Det ser ju jättefint ut! Inga hål! Då ses vi om ett år igen!
Vänta lite nu. Ursäkta mig. Vad sa du? Inga hål? Fint? Ett år tills nästa gång?
JIPPIEEEEEE!!!!!!



Då jag betalat min räkning och kommer ut i väntrummet igen slås jag av tanken att det måste blivit ommålat sedan jag var här för 10 minuter sedan. Det hade förut en sådan dyster färg, nu är det ljust och behagligt. Den hårda stolen ser riktigt snygg ut Jag gillar det!!!!

Och vet ni vad? Jag gillar faktiskt min tandläkare också! Han är perfekt för mig! Tyvärr tror jag att han inte tar emot nya kunder för han har fullt. Men jag rekommenderar honom i alla fall:
ANDERS JOHANSSON I VINSLÖV - You are the best dentist!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0