Första Dagen - Var Tog Den Vägen

Höstlovet 2008 är nu inlett. En dag börjar gå mot sitt slut och man undrar förtvivlat vart den tog vägen. Den gick så fort. Ska alla andra dagar på lovet gå lika fort? Jag anser mig dock ha haft en fin lovdag. Trots att dagen flög förbi har jag "fått ut" en hel del av den.

Jag steg upp vid halv åtta för att städa i min lilla lya. Skulle gjort det igår men hann inte förrän klockan var för mycket. Var sedan på Kvantum och handlade nybakta bullar, skinka i delikatessdisken, ost, marmelad m.m. Vid 10-tiden kom Lotta och hennes golden Jack. Vi gick en promenad på 1,5 timme vid våtmarkerna. Härligt! Då vi kom hem här fikade vi nybryggt kaffe samt ovan nämnda bullar med tillbehör. Mums!
Då Lotta och Jack lämnat mig satte jag mig för att läsa den bok vi har som kompetensutveckling på jobbet. Ingen alls dålig bok, men oj vad drygt det är att läsa då det är ett "måste". Jag önskar verkligen att jag kunde läsa snabbare och samtidigt få ut något av det lästa, men nej, det går inte. Jag är och förblir en snigel då det gäller läsning. Hursomhelst så har jag läst drygt 100 sidor och det får jag väl vara nöjd med.

Sedan är det ju måndag i jämn vecka och då har jag mitt pump-pass på Hälsostudion. Det var fullsatt med glada och pigga människor så det var som vanligt jättekul då man väl kommit igång. Men rackarns va jag är nervös innan! Då undrar jag alltid varför jag gett mig in på det. Men efteråt känns det som ett lyckorus. Man har lyckats och man ser att man har folket med sig. Underbart!!!

Då jag kom hem, hade duschat och brett ett par mackor så startade Cityakuten! Kan det bli bättre? Det är verkligen ett skönt avslut på en bra dag. Så nu ska jag bara avsluta bloggandet, vaska av fejset och sedan hoppa i säng. Jag ska försöka sova utan mardrömmar men det blir inte lätt. I morgon väntar nämligen något av det värsta jag vet; TANDLÄKAREN!!!! Jag verkligen hatar det, trots att jag har världens raraste tandis. Håll tummarna är n snälla...

En höstlovsdag hos mig:


Som synes piggas läsningen upp med kaffe och tända ljus:o)

Kommentarer
Postat av: elin

aaaah, den boken har vi oxå varit tvungna att läsa :)

2008-10-28 @ 09:45:37
URL: http://twiistedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0