Femton Frågor (Snodda av Emmie:o)

1. Har du en bästa kompis? Hur ofta pratar ni?

Nej det har jag inte. Men jag har nära vänner. Främst i det ledet står min syster Merit, min vän Sofia och min kollega Pernilla.

2. Har du många vänner?

Hur många är många? När kallas det vän? Jag är ialla fall nöjd med det antal jag har av de människor jag kallar "mina vänner".

3. Har du någon vän som du inte umgås med längre?

Ja, det har jag. Mer än en faktiskt.

4. Tror du att ni någonsin kommer att börja umgås igen?

Vissa ja, andra nix.

5. Finns det någon/några gamla vänner som du saknar? Vem/vilka?

Inte saknar så att jag går omkring och känner saknad. Men det är klart, nu när man tänker till så minns man ju hur mycket kul man hade med sina tjejkompisar under gymnasietiden. Ska vi nämna några namn så blir det Malena och Annica.

6. Vilka bloggar läser du?

Mina kusiners (Emmie, Elin och Erica) bloggar. Det var ju trots allt dem som förde in mig i bloggvärlden. Sedan beundrar jag Camillas blogg. Hon skriver inte så mycket utan använder bloggen för att visa sina scrap-alster och de är SÅ FINA! Sedan har jag tittat in på "kända bloggar" men jag måste erkänna att de ger mig ingenting... Att förtala andra människor och visa upp dagens klädval... Nä, de orkar jag inte ödsla tid på att "gå igenom"... Jag är väl gammalmodig...

7. Finns det några bloggar som du slutat läsa?

Se ovan...

8. Vilken blogg är mest intressant?

Emmies för den har ett innehåll och är välskriven med fyndiga och roliga uttryck, och Camillas för där är så mycket att beundra.

9. Vilket är ditt bästa barndomsminne med en kompis?

Hrm, svårt... Mina bästa minnen som barn är stunder hos och med mormor. Jag var nog ett sådant där trist barn som hellre var med vuxna...

10. Vem/vilka vänner umgås du mest med?

Just nu är jag väldigt asocial. Är bland folk både dagar och kvällar och njuter av ensamheten då den infaller. Men annars är det min syster och hennes familj.

11. Vilket är ditt bästa minne med din bästa vän?

Mitt bästa minne med Sofia är då vi joggade på slingan och samtidigt planerade en hel Halloweenfest. Fy sjutton va driftiga vi var på den tiden!!! Detta är ju då ett sådant där "tok-minne". Vi har gjort många andra ROLIGA saker tillsammans!

12. Hur ska en bästa vän vara?

Nära då det behövs, på avstånd då det behövs...

13. Har du någonsin blivit sviken av en vän?

Nej, det är nog snarare jag som inte varit en så god vän, tyvärr...

14. Är du nöjd med ditt liv?

Jag är nöjd med att jag har hälsan och min familj och mina vänner. Jag är nöjd med att jag lyckats genomföra och klara vissa saker. Jag är inte nöjd med att jag vid 37,5 års ålder sitter ensam i en tvåa och bloggar...

15. Anser du att du är en bra kompis?

Nej, inte fullt ut. Inte så att jag sviker, går bakom ryggen eller är oärlig, men jag hör av mig för sällan och vårdar inte vänskapen som sig bör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0