Bitte & Gittan På Äventyr

Så var det då min tur att oroa sig. Många år har väl min lilla mamma suttit hemma och oroat sig över mig, både för det ena och det andra, men nu är det jag som får känna oro för henne. Något jag så klart inte tycker är en behaglig känsla i sig men jag gör det så gärna för jag tycker att min mamma är något av det absolut bästa i mitt liv.

Min mamma åkte 06.20 pip iväg på en resa till Venedig med sin syster, dvs min moster. De kommer hem på fredag och det är väl inget märkvärdigt i sig, men min mamma brukar inte vara ute på sådana här "strapatser". Jag hoppas innerligt att de får en mycket rolig, skön, god och intressant resa. 


De saker jag oroar mig för är att flygplanet ska störta, att mamma ska bli sjuk och att de ska råka ut för rånare och misshandlare,  Något jag däremot inte är det minsta orolig för är att mamma ska bli berusad och bete sig illa, att mamma ska bli kär i en italienare, att mamma ska handla så mycket att hon står barskrapad.

Hrm... Jag inser just nu att de saker som jag inte tror att min mammma kommer att befatta sig med skulle bli en sjuhelsikes story!!! Är detta ett bevis på att man är uppväxt i en fruktansvärt vanlig Svensson-familj som alltid är försiktig och aldrig utmanar ödet eller riskerar att något hamnar utanför normerna? Kvittar mig lika, jag gillar att känna den tryggheten och jag älskar min familj och "vårt sätt" att vara.

CIAO BELLA!

Kommentarer
Postat av: Emmie

Jag kollad på svt's hemsida och där stod det att den skulle visas i K ( antar att det är Kunskapskanalen ) den 16/10 och 18/10 stod inte hur dags...

Vad avundsjuk jag är på mina mostrar, låter helt underbart! Hoppas de har det bra..

kramar

2008-10-14 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0