Yakee!

I lördags var jag på fest. En utav tjejerna på festen gick i 6:an på skolan som jag började arbeta på då jag var nyutexaminerad lärare!!!!! Jag bestämde ganska så kvickt att tjejen var ju äldst på skolan på den tiden och jag var ju väldans ung...

Hursomhelst så berättade denna tjej om ett ärr som hon hade på kinden, vid mungipan och en liten bit ner över käkbenet. Hon hade fått det förra sommaren då hennes pappas hund (10månader gammal jakthund) helt oprovocerat hade hoppat upp mot henne (då hon reste sig från golvet) för att hugga henne i kinden!!!! Hjälp!!! Hunden låste sina käkar och tjejen fick sparka bort hunden som "hängde" i hennes kind! Detta resulterade i att merparten av kinden slets bort!!!! Gör det ine ont i er då ni hör detta? Jag kunde knappt lyssna klart, det gjorde ont i hela kroppen. Det blev ilfart till akuten i Hässleholm för att sedan vidaretransporteras till Kristianstad för plastikoperation. Visst ser man ärret, men efter att ha hört historian bakom så är man fascinerad över hur fint de kan lappa ihop något så trasigt. Hunden valde familjen att avliva. Tragiskt men förmodligen det bästa...

Kommentarer
Postat av: Emmie

herreminjesus, stackars tösabit!

2008-11-24 @ 23:54:07
URL: http://frokenemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0