Stolt Som En Tupp

I mitt öga sitter en liten tår. En liten tår av stolthet. Min hals liksom snörps ihop så där som den gör då gråt är på väg och man försöker hindra den.

Varför nu detta tänker ni? Vad har hon att vara stolt över? Nej själv har jag inte åstadkommit något viktigt för vår framtid, men min syster har ju lyckats med konststycket att sätta två fina barn till världen. När jag nu ringde min syster berättade hon att hon varit på utvecklingssamtal för Moa som går sin första termin i 7:an. Hon hade fått så mycket beröm över hur duktig och flitig hon är!!!! Dessutom hade de sagt att hon är en UNDERBAR TÖS! Åh, så glad jag blir! Åh, så stolt jag blir! Stolt över både Moa som är en sådan härlig tjej och stolt över Merit som fostrat och väglett denna lilla tös till att bli så BRA!

Det är inga ord vi vanligtvis använder i vår släkt men Jag älskar er!
Många stolta och stora kramar från Marlen (moster och syster)

Kommentarer
Postat av: Emmie

Härligt beröm hon fick, förstår att du är stolt!

Kan inte du undra ibland varför det ska vara så svårt att säga Jag älskar dig? För jag förstår va du menar med att det är något som inte sägs ofta i din släkt, samma här, och det irriterar mig. Så kommer argumentet - att det är ju självklart, det är ju underförstått... pyttsan tycker jag om det! Mer kärlek i livet!

2008-11-23 @ 10:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0