Ögon På, Ögon Av

Inspirerad av min fd kollega Lotta hade jag i dag med mig min kamera ut på morgonpromenaden. Min kamera är ju inte tillnärmelsevis lika bra som Lottas men man kan ta helt ok bilder med den faktiskt.



Under denna promenad blev jag ganska snabbt varse om att man ser allt runt omkring sig på ett helt annat sätt då man söker motiv. Träd som man annars bara går förbi kan se sagolika eller läskiga ut. Ett litet löv på marken som man andra dagar nästintill trampat på, lyser nästan av sig själv och bara ber om att bli förevigat. Det är ungefär som om man kopplat på ögonen då man är i detta sinnestilstånd. Visst är de på annars också men det är en stor skillnad.



Under promenaden upptäckte jag ett taggtrådsstaket som jag tidigare aldrig lagt märke till. I detta hade några av höstens löv fastnat på sin väg ner mot marken. Ett ensamt löv satt i ett träd. Hur känns det, att vara sist kvar? Är det en ynnest, eller kanske ett nederlag?



Vidare upptäckte jag någon form av lav eller mossa som satt på grenarna hos en hop träd längs med cykelvägen jag gick på. Dessa försökte jag fotografera, och jag tycker själv att det blev ganska så bra faktiskt!





Avslutar med vackra höstlov. Likaså de bilder jag är mest nöjd med från dagens fotosession:

 





WITH AN OPEN MIND YOU CAN FIND LOTS OF BEAUTIFUL THINGS IN YOUR LIFE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0