Nära Pensionärsvarning

I går höll jag på att göra det! Det där som jag förundrades över att människor gjorde då jag arbetade som kassörska på Domus. Nämligen; lägga upp varor på kassabandet, få dem "inslagna" av kassörskan, betala för dem, gå iväg....
Ingen som reagerar?
Efter att man betalat är den normala rutinen att man PACKAR NER sina varor! Nu hade jag sådan "slödatur" (så sa alltid min farmor, det betyder något i stil med att man har tur fast man liksom inte anstränger sig för att lyckas. Tror jag i alla fall) att det fanns ett inslagningsbord vid sidan av den kassa jag handlat i, så då jag i mina steg plötsligt inser att jag går ifrån varorna så låtsas jag ha ett ärende till detta inslagningsbord. Går alltså fram till bordet, tittar lite förstrött och vänder sedan på klacken och packar ner mina varor...

Det är SLÖDATUR det! 

Kommentarer
Postat av: Emmie

haha... det har faktiskt aldrig hänt mig... varför är man så rädd för att göra bort sig egentligen?!? =)

2008-11-14 @ 17:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0