Härliga Dagar

Så har jobbet satt igång efter höstlovet. Visst hade man kunnat "lova" lite till, men det var riktigt skönt att komma igång igen. Dessutom tycker jag att jag har haft två mysiga och roliga dagar med min klass. Jag trivs alltid bra med dem, men det har liksom känts lite "extra mysigt" och bra nu efter lovet.

Igår tisdag var vi t.ex. på Maxi. De pratade då om olika frukter och grönsaker. Vi fick provsmaka och vi fick även en stor påse med mumsiga saker med oss hem. Bara nyttiga mumsiga saker dock;) Väl hemma på skolan igen åt vi lunch och sedan gjorde klassen tillsammans en fruktsallad. Jag hade inhandlat glass som vi hade till och detta njöt vi av medan vi såg engelsk film. Vi ser en engelsk serie med engelsk text som heter Home Farm Twins. Mina elever går i 5:an och de gillar serien jättemycket och de förstår det mesta. Kul!

Idag har vi bl.a. haft bild. Vi gjorde ett höstmotiv utifrån fotot här nedanför. Barnen satt och målade och småsnackade medan jag startade en cd-skiva. Först låten var Warwick Avenue med Duffy och jag tänkte att: Ja ja, det kommer musik i deras smak lite längre fram på skivan, men oj vad de sjöng med i låten! Många sa helt spontant att: "Denna är så bra!" Sådant blir jag på något sätt så glad över. Ni som vet vilken låten är förstår nog vad jag menar. Det behöver inte alltid vara fräckt, häftigt, fartfyllt och coolt för att det ska gå hem. Skönt!

Det är även SKÖNT då man på onsdagskvällen kan tänka tillbaka på två arbetsdagar och vara nöjd och glad över dem. Det måste ju vara optimalt...



För övrigt anser jag att det blir mörkt alldeles för snabbt och det är kallt alldeles för tidigt!

Kommentarer
Postat av: Emmie

skoja eller! så förbaskat mörkt nu för tiden att man knappt hittar hem!

/ en frusen jävel

2008-11-06 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0