Feber Revben Och Boktips

Nu äntligen orkar jag masa mig upp och starta datorn... Jag har legat praktiskt taget hela dagen med hosta, feber och en allmänt sjuk känsla i hela kroppen.

Skulle hållt i sommarens sist box-pass på Hälsostudion men fick ringa och be dem ställa in det. Så trist, speciellt för alla de kunder som laddat hemma och känt att de var på G. Vet själv hur besviken man blir då man inte får ge järnet.
Men jag kan bara beklaga... Jag hade inte pallat helt enkelt, och dessutom riskerat att utveckla detta till något än värre. Det är faktiskt en grym känsla att hålla ett pass där kunderna verkligen tar i och kämpar, samtidigt som man kan möta deras leende eftersom de också tycker att det är kul! Det är instruktörens största lön-leendena! Så: Keep on smiling!

Igår var jag och Magnus på en mycket trevlig tillställning i Helsingborg. Det var Magnus kära kollegor Lotta och Rickard som hade fördelsedagsfest hemma hos sig. De bor i en helt magnifik lägenhet med en megabalkong/terass ut mot havet. Eftersom vädret var kanon satt vi där ute hela eftermiddagen och kvällen. Vi blev bjudna på mycket smaskiga tårtor av olika slag samt Rickards magnifika revben-MUMS! Tack för en rolig, god och trivsam dag Rickard och Lotta!
Här är utsikten från deras uteplats:



Nu ska jag gå tillbaka till samma läge som jag haft resten av dagen nämligen soff/sängläge. Det blir till att läsa vidare lite i någon bok sedan tror jag att jag kommer att somna ganska snabbt. Kan förresten berätta att jag under sommarloven försöker läsa några barn- och ungdomsböcker för att hålla mig a jour.
Just nu har jag läst en av Martin Widmarks böcker om ett pensionärsgäng som löser lite olika mysterier. Serien heter "I elfte timmen" och än så länge är där fyra böcker. Jag läste "Lyckans hjul". Jättebra och smårolig.
Jag har kommit halvvägs i en av hans böcker om Larissa & David. Den heter "Nåjdens sång" och den är också mycket bra. Martin Widmarks böcker är överlag väldigt bra och de fångar barnens intresse.
Har du barn i 10-11årsåldern som gillar lättlästa och enkelt uppbyggda böcker så kan jag rekommendera böckerna om Habib av Douglas Foley. Barnen i den 4:a jag haft just nu formligen älskar de böckerna och står på tur för att få läsa dem.
För mitt eget höga nöjes skull läser jag en deckare (vad annars...) som heter "Midvinterblod" av Mons Kallentoft. Den är bra men är skriven på ett litet speciellt sätt som gör att det tar ett tag innan man hittar flytet i den.
Ni na ni na ni na na ni na na na ni na...... Det var dagens boktips det!

DAGENS DUBBELHISS: Goda vänner & Bra böcker
DAGENS DISS: Feber

På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0