Picnic, Sneda Tår & Fruntimmer

Igår kväll var vi på 40-årsfest! Det var Lisa, en instruktörsvän från gymet som bjöd. Det var inte vilken fest som helst, utan en picnic-fest. Man skulle själv ha med sig filt och dricka och sedan stod kära Lisa för maten. Och vilken mat sedan! Hon hade verkligen tänkt till! Vi var ca 40 gäster som tillsammans hade ett antal namnförsedda picnic-korgar att dela på. Det var så fiffigt för man var så klart ihopatutad med sådana som man inte kände så väl. I korgen fanns tallrikar, bestick, servetter och mycket smaskig mat, bl.a foccacia, kycklingklubbor, pastasallad, köttspett, småpajer m.m. En riktigt häftig idé Lisa! Sorgligt nog var inte vädret lika häftigt. Det regnade typ megamycket. Men under gigantiska trädkronor hade vi det riktigt mysigt och kul. Mina nätta sommarskor var ju inte ett smart val denna dag...


Varför har jag sneda tår? Livet hade varit mycket enklare med raka tår! En sned tå vill gärna trycka på tån intill och vill det sig riktigt illa trycker och gosar den MYCKET HÅRT så att en vit strumpa dryper av rött blod då man kommer hem från en 5km promenad i rask takt. Gör inte så fasligt ont, men det liknar ju mord då man drar av gympadojjan!
Jag TROR att mormor var den som introducerade sneda tår i vår släkt... Mamma har nämligen den, jag, min syster och min systerdotter likaså. Då jag pratar om "den" så är det en bestämd tå, nämligen ringtån (jämför med ringfingret).
Så här illa tycker jag och Moa om sneda tår:


Fruntimmersveckan har inletts och idag har Margareta och Greta namnsdag! Grattis lilla farmor uppe i himlen! Margareta var ditt riktiga namn men alla kallade dig Greta. Jag tycker Greta är ett kärt namn och det skulle jag kunna tänka mig att döpa mitt barn till (som jag nu inte har, men om...). Sedan hade barnet fått mormors namn, Franze, i andranamn.

DAGENS HISS: Glada fester trots regn
DAGENS DISS: Sneda tår

PÅ ÅTERSKRIVANDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0