Minnen...


Idag är det den 21 juli och min farmors födelsedag. Men farmor finns inte hos oss mer. Jag tror dock att hon har lite koll på oss ändå. Min faster Eva har t.ex. fullt sjå med att få farmors gamla väggklocka att sluta slå vid alla möjliga och omöjliga tillfällen. Vi tror alla att det är farmor som "skojar" med henne.

Ett av farmors uttryck då man skulle gå hem från hennes var:
-Glöm nu inte det.
-Vad då?
-Att gå och kissa innan du lägger dig!

Hon var en hejare på att baka. Den genen gick ju vidare till min syster, men hoppade över mig. Alla i släkten minns hennes tårtor som vi hade på våra kalas. Det var gräddtårta med mandariner på, marängtårta med hallonsylt i samt hemmagjord prinsesstårta. Inte illa! Hon hade många andra bakverk som sina specialiteter; cigarrer, chokladkakor, jitterbuggar, bantarbullar, struvor m.m.

Så farmor: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Du sitter säkert på ett mysigt ställe och mumsar på någon bakelse med farfar, den lilla och dina föräldrar!

DAGENS HISS: Minnet av farmor
DAGENS DISS: Fläckar

PÅ ÅTERSKRIVANDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0