Här Är Gudagott Att Vara


GRATTIS MOA! Idag fyller du 13 år och du är världens go'aste och raraste systerdotter. Du har ett stort hjärta och mycket humor. I morgon ska vi fira dig med buller & bång, många paketer & vacker sång. Ses i morgon Aom!

Idag har varit en underbart vacker sommardag. Mamma och jag packade ihop badlakan, brasse-stol och fikakorg och for till stranden i Yngsjö tidigt i morse. Då vi kom dit var det inte så mycket folk där men sedan blev det allt fler och fler. Så härligt avkopplande det är att sitta där i sanden och se havet, höra dess brus och känna vinden och solen mot huden. Här Är Gudagott Att Vara tänkte jag flera gånger under dagen. Så enkelt men ändå så ljuvligt för både kropp och själ att bara få vara, få läsa, få fika, få slumra till, få titta på människor...
En sak som är värd att fundera över är människors sätt att "bygga bo" då de anländer till stranden. Likt fågeln som samlar pinnar, grenar och fnöske som den snor ihop till ett bo så far vi runt och rister på badlakan, monterar stolar och ställer dem med millimeters noggrannhet utifrån solens strålars vinklar. En del bygger på rad, andra i klunga och en del sprider ut sig som en epidemi. Undras tro vilken typ jag är?
En helt fantastisk dag hade vi i alla fall, jag och mamma.



Enda smolket i bägaren var att jag denna dag vaknade med världens halsont! Kan man ha ont i halsen på sommaren? Tydligen! Jag har i största möjliga mån försökt undvika att svälja under dagen-aj! Mycket märkligt; under terminen har alla mina kollegor råkat ut för en eller flera förkylningar men jag har lyckats hålla mig fullt frisk. Så ska JAG bli sjuk på sommaren i stället! Hur illa rimmar inte det?

Alltså:
DAGENS DUBBELHISS: Moa & Sommaren
DAGENS DISS: Halsont på sommaren (ja närhelst den infaller egentligen...)

På återskrivande!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0