Smörgåstårta, Döda Fåglar & Ögonoperationer

Oj vad jag kände mig kass i morse! Som sagt var hade jag ont i halsen igår och började bli förkyld, nu hade det satt igång ordentligt... Men det är väl å andra sidan bara bra, för desto fortare blir man förhoppningsvis av med det!

Jag gick upp vid 9-snåret och tog på mig shorts och linne och begav mig ut på en sedvanlig promenad. Jag gick rundan ut förbi våtmarkerna, via Sjörröd och tillbaka in till staden igen. För er som inte vet det bor jag just nu mitt i stan, vid Stortorget. Min adress är faktiskt Stortorget 1 och förra veckan skulle Eon komma hit och byta elmätare (de gör ju det praktiskt taget överallt nu) men de dök aldrig upp enligt avtalad tid och då jag ringde och frågade vart de tog vägen så sa de att de inte hittade hit!!!! Hallå, Stortorget 1 i Hässleholm, hur svårt kan det vara? Nej, deras GPS kunde inte hitta adressen...

Efter en runda på ca 1h och en kvart åt jag frukost och mixtrade med lite småsaker här hemma. Sedan var det ju då kalas för Aom! Vi blev bjudna på smarrig smörgåstårta och glass till efterrätt. Moa verkade nöjd med sina presenter. Hon fick bland annat en megafin Canon digital systemkamera som jag provade att ta lite porträttbilder med. Dem får ni dock inte se här utan här är en bild på 13åringen herself och hennes kompis Fredrika. Moa till vänster & Fredrika till höger!

 
Nu har de ju faktiskt skrivit om detta i vår lokaltidning Norra Skåne, men på min facebook-sida har jag ju tidigare reagerat över alla de döda fåglar som ligger runt omkring här i Hässleholm. Det är jättehemskt! Nu är det ju så att då man bor mitt i stan och har fönster och balkong ut mot torget är man ju oändligt trött på alla dessa duvor som praktiskt taget skiter sönder balkonger, markiser, fönsterrutor m.m. Det ser rent ut sagt för jävligt ut. Väsnas gör de också! Men de är värda ett bättre öde än många av de fåglar jag sett de senaste dagarna. Några utav dem har liksom bara suttit apatiska på marken och tynat bort. På vår bakgård låg en duva på rygg med vingarna utbredda och bara skakade. Det var så hemskt att se. Jag sa åt Magnus att vi borde gå ner och göra lidandet kort för den, men hur? Morgonen därpå låg den död så klart. Nu läste jag att de sänt fågel-liken till en veterinär för att utröna om de blivit förgiftade. Själv känner jag att vår balkong är så belamrad med fågelbajs att den är rena smitthärden om nu fåglarna drabbats av något virus.

Min farbror Werner har nu opererat sitt andra öga. Han har drabbats av starr och opererat båda ögonen med hjälp av laser. För första gången i sitt liv kan han se på tv utan glasögon! Fantastiskt!!

DAGENS DUBBELHISS: Magnus börjar sin semester & Ögonoperationer med laser
DAGENS DISS: Lidande fåglar

På återskrivande!

Kommentarer
Postat av: elin

hej hej :)

vad kul att du oxå startat blogg. alltid roligt att läsa vad andra hittar på. speciellt när man inte kan ses speciellt ofta :) det där med designen kan inte jag heller haha. fredrik fixade precis allt med den. det finns en blogg som heter: designadinblogg.blogg.se eller något liknande. där berättar han precis hur man gör men jag fattade inte ändå :P så tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. men jag lovar att jag kommer följa din blogg!! kram

2008-07-05 @ 06:24:28
URL: http://twiistedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0