Den Mörka Skönheten Som Gick Från Famn Till Famn


Så här ser en 17-åring anno 2008 ut! Tack för ett smaskigt kalas igår Alexander! Jag glömde räkna kaksorterna men om jag nu tänker efter så var där nog minst 7 i alla fall och sedan tårta på det. Min syster Merit (som ju då är mamma till Alexander) är helt makalös då det gäller att baka och dona i köket. Ett stående uttryck från henne då man diskuterar bak är:
"Äh, det sköter ju sig självt."
Aldrig, aldrig nånsin har jag märkt att något sköter sig självt i mitt kök! Hon måtte ha magiska förmågor! Nej, sådana kommentarer borde vara förbjudna. Samma sak gäller min kära vän Sofia. Hon är superduktig på att få till goda såser och annat smått och gott då man blir ditbjuden. Då man frågar om man kan få recept på hennes "kreationer" kommer hennes kommentar:
"Äh, det är bara att höfta till."
Va!? Höfta till! Nej, är man totalt värdelös i köket så är det inte bara att höfta till. Skulle jag höfta till något skulle det barka åt skogen!

En annan Sofia, nämligen min kusin, blev mamma för första gången förra fredagen. Hon och hennes man Göran fick en liten dotter som ännu så länge är namnlös. Igår var den mörka lilla skönheten med på kalaset och fick då finna sig i att bli förflyttad från den ena famnen till den andra. Hon brydde sig inte ett dugg om det kan jag meddela, utan sov sig igenom hela ståhejet. Kanske lugnast så? Hursomhelst så har Sofia och Göran gjort ett gott jobb, det är en mycket söt och fin liten flicka som anlänt till vår släkt!

Men vi vill ju alla ha ett namn på henne. Mitt förslag just nu är Bella! Vad röstar ni andra på?

DAGENS HISS: Föräldrarna Jakobsen
DAGENS DISS: Byxor som glappar i svanken

PÅ ÅTERSKRIVANDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0