Atjooo!


Nej, jag är inte förkyld! Jag har bara tio ton damm i min lilla näsa. Ett tips är att byta dammsugarpåse oftare än vad jag gör. Ja, i alla fall innan den är så full att den går sönder! Tyckte nog att det "sög" lite dåligt och fick då fram en ny påse. Öppnade dammsugaren och det formligen vällde ut damm (+annat smått & gott som jag tydligen sugit upp...).
Det hemska i hela historien är att jag var tvungen till att rota igenom allt innehåll. Varför? Jo, jag hade nämligen råkat suga in en av mina tangeter till datorn... Kul jobb - NOT! Nu är det gjort i alla fall!

Sådant kan man fröjda sig med då man har sommarlov. Det är fantastiskt härligt och en stor förmån (att få ha sommarlov alltså). Bli absolut inte lärare för att få sommarlov, då vet du inte vad du gett dig in på. Men om du gillar att undervisa, ta ansvar, utvecklas socialt och vägleda människor så är det en idé! Man är ju ledig fysiskt men jag kan ju tala om att man (i alla fall jag) har jobbet i huvudet även under lov. Senast i morse under min morgonpromenad så planerade jag hur jag ska lägga upp min klass läsning kommande termin. Men som sagt var; jag klagar INTE, sommarlov är underbart!

DAGENS HISS: Sommarlov
DAGENS DISS: Damm

                                               PÅ ÅTERSKRIVANDE!

Kommentarer
Postat av: Moa

Du lyckas ju med det omöjliga. :)

Ha det bra: din syster dotter Moa :)

2008-08-06 @ 17:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0