Ojdå

Det är exakt en vecka och sex dagar sedan jag skapade något inlägg här. Vet inte om det är sorgligt eller kanske en aning positivt. Sorgligt i den bemärkelsen att man inte har något spännande att skriva om eller att ens kreativitet inte infunnit sig, positivt i den bemärkelse att jag då har andra saker att fylla ut mina dagar med. Vilket är bäst eller sämst? Vad vet jag? Finns det egentligen något rätt eller fel i den frågan? Förmodligen nicht!

Kan berätta att jag märker av att jag åldras. Det första tecknet såg jag för ca 5 år sedan. Då såg jag att mina händer som förut hade haft slätt skinn (hud) var fulla med små rynkor och streck. Det gjorde mig rädd! Kände mig som en ödla faktiskt. Har alltid haft små händer med slät, blank och "barnslig hud. Nu började de alltså att åldras. Hemskt, men bara att acceptera. Nästkommande vintrar har jag märkt att mina händer varit torra och fnasiga men inte så att jag lidit av det. I år däremot har huden mellan fingrarna (kan man kalla det simhuden) torkat ut pga kylan så att den är alldeles vit och mjölig. Jag fäller av denna hud - buhuuuuu! Dessutom så spricker den och det blöder helt plötsligt från knogarna och mellan knogarna - Buhuhuhuhuuuuu! Vart bär det hän med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0