TGIF, Kusiner Och Klok Systerdotter

För 17 år sedan var jag au pair i West Palm Beach, Florida, USA.  Det var en lärorik tid och man gjorde många kul saker. Det var även en himla tuff period för det var lite av en chock att vara utan mamma och pappa och lillasyster. Sedan chockade man dem totalt med att se ut som en heffaklump då man kom hem. Vet inte hur många kilo jag gick upp "over there" men det var ett antal i alla fall! Varje fredag fanns det en tjock bilaga i deras dagstidning som hette TGIF. Detta uttryck hade jag då aldrig hört förut och tyckte det var ganska coolt faktiskt. Thank God It's Friday! Och visst är det väl så man känner på fredagen? Om någon sagt åt en att man skulle vara tvungen att jobba i morgon med så hade man nog bara lagt sig ner, bankat med nävarna i golvet och nästan drunknat i sina egna tårar...

Tänk vad bra bloggar är! Nu har jag koll på mina illbattingar till kusiner som bor än här och än där. Den ena hon stoltserar i vår huvudstad och den andra i trakterna kring Lidköping. Jag beundrar dem! Jag tycker det är SÅ modigt att flytta och bo en bra bit ifrån sina hemtrakter. Själv flyttade jag för några år sedan10 mil bort och höll på att kollapsa helt. Fick flytta hem igen... Moget! Därför så måste jag bara få sagt hur mycket jag ser upp till er som klarar detta! Nu tänker väl vissa att; ja men du bodde ju på andra sidan Atlanten för 17 år sedan... Men det är inte alls samma sak. Det var under en bestämd tidsperiod. Att flytta en längre bit inom Sverige för att liksom leva sitt liv där på obestämd tid, och skaffa sig ett socialt umgänge där osv. DET är strongt! Go Emmie! Go Elin!
Nu får jag då läsa deras bloggar för att ta del av deras liv. Ska nämnas att där är några år mellan oss och ibland fattar jag INGENTING av vad de skriver. Guuuuud, vad jag känner mig gammal då! Jag har dock bestämt mig för att inte ta efter alltför mycket utan behålla min takt och form. Det är ju trots allt JAG hur mycket jag än försöker föryngra mig;)
De är i alla fall så himla söta och rara med sina små inlägg här på min blogg! TACK småkusinerna!

Idag ska jag alltså på bio! Det blir då "Arn 2" ett helt gäng släktingar. En utav dem är min systerdotter Moa som jag ju gillar skarpt. Tänkte bara återberätta ett par episoder som hon är inblandad i och som jag bara ÄLSKAR!
 Nämnas bör att hon var inte gammal då dessa händelser utspelade sig. Det skedde alltså inte igår eller idag...

* Moa sitter och tittar på min farbror Werner. Han märker att hon liksom skärskådar honom och efter ett tag säger hon:
"Wääärnooor, du har inte mycket lugg du..."
Nej det har hon så rätt i. Werner har ingen lugg alls. Han har närmare bestämt inget hår alls (Förlåt Werner om du läser detta men det är ju sanningen. Okej då, kanske några mjuka små fjun...) på området ovanför öronen.
KLOCKRENT MOA!

* Moa var med och hämtade mig och Magnus på flygplatsen. I bilen hem berättade jag hur vackert det var uppe i luften då man såg molnen utanför planet. Vi pratade om att man skulle vilja gå ut och vandra på "bomullstussarna".
-Men det kan man ju inte, sa jag.
-Jo, Gud kan, sa Moa.
-Gud, vem ar det? frågade Magnus
Tystnad
-Vad heter han i efternamn? frågade Magnus då.
-Haver, svarade Moa blixtsnabbt.
Så klart att han heter Haver. Vad annars? Gud som HAVER....
ÄNNU EN 10-POÄNGARE MOA!

DAGENS DUBBELHISS:
Rara kusiner och fredagar
DAGENS DISS: Kissnödig vid fel tidpunkter

Kommentarer
Postat av: Moa/ Gud Haver

Hahah, när jag läste det om mig med HAVER så började jag gapflabba.

Tack för att du gjorde så jag fick ett leende på läpparna. :)

2008-08-23 @ 11:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0