Teknikens Undergångar Och Telefonförsäljare

Varför varför varför ska det vara så himla meckigt att titta på tv!? Just nu har jag en boxer med kort samt digital-TV från Telia och ändå så kan jag emellanåt inte få in några kanaler!!! Vad är det som är fel? Man har ju hundratals sladdar och ett antal fjärrkontroller att hålla reda på. I hate it! Hade det inte varit för att den där typen "Robert" är så slajmig så hade jag bett honom komma hit och fixa skiten;)

Flera gånger under en dag kan det ringa märkliga nummer på min mobil. Idag var det ett Göteborgsnummer som visade sig vara Eon. De kunde erbjuda ett lägre elpris. Hallå! Jag har precis tecknat ett nytt avtal pga flytt så varför gav ni inte mig det låga priset direkt...??!! Nej, något mysko är det när de ringer så där. Man blir lurad på ett eller annat sätt är jag numera övertygad om.
Ett Stockholmsnummer var Telenor som kunde erbjuda mig lägre minutkostnad på mina samtal.
-Jag har tänkt byta telefon sa jag, gäller det ändå?
-Nej, det gör det inte.
-Jag är på jobbet och det är pinsamt att sitta och diskutera telefonköp m.m. kan jag ringa upp dig senare?
-Nej, det går inte.
Va?! Ska vi människor bli erbjudna saker som vi måste tacka ja eller nej till på momangen för att vi kan inte ringa upp företaget, och går vi till deras butiker så gäller inte erbjudandena! SJUKT!


DAGENS HISS: En ledig kväll
DAGENS DUBBELDISS: För mycket teknik och telefonförsäljare

PÅ ÅTERSKRIVANDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0