Svett, Rostigt Hår Och Ångestframkallande Tv-program

Hur mycket är egentligen normalt att svettas? Då jag tränar svettas jag som en hel karl. Jag behöver inte komma mer än en bit in i uppvärmningen förrän svetten rinner längs kinderna och droppar från hakan. Vissa rön säger att man svettas mer ju mer vältränad man är, andra säger att svettningen beror på att man är otränad. Jag för min del föredrar att tro på den första varianten... Nu är det bara så att jag hittat ränder i mitt hår som inte går bort. Hrm, tänker ni, vad sjutton har det med svett att göra!? Jo, efter att ha funderat ett tag på vad dessa ränder i håret (som går horisontellt från strax över örat i en linje bak mot huvudet, ca 3-4 cm) kommer av, har jag nu förstått att de är från mina hårklämmor! Jag har ju numera världens tråkigaste och mesigaste frisyr (som vi för övrigt ska prata mer om senare) som behöver ett antal hårklämmor i sidorna då jag har en ynklig liten pippilotta där bak. Nu är det så att jag förmodligen svettas så mycket att dessa klämmor rostar!!! Strecken i håret är alltså ROSTSTRECK! Det är för fan riktigt illa då man börjar rosta. Då börjar det gå utför...

Min frisyr ja... Den är ett kapitel för sig. De som känner mig någorlunda väl fattar väl inte att detta jag nu skriver är sant, men jag har inte blivit klippt sedan vecka 8!!! Vecka 8 infaller i månaden februari vilket är snart 6 månader sedan! Närmare bestämt 26 veckor sedan! Mitt hår är min borg skulle man väl nästan kunna uttrycka förhållandet mellan mig och mitt hår/min frisyr. Jag avskyr då hår ser slarvigt ut, och nu har jag lyckats förfalla totalt själv. Vadan detta tänker ni säkerligen...
Ja, jag ska ju inte skylla på Sofia och Daniels bröllop i maj, men jag ville ju få lite längd på håret till dess för att kunna sätta upp det. Sedan hade jag bokat en klipptid till skolavslutningen i början av juni och såg verkligen fram emot att återigen få se "redig" ut i huvudet. Då gick min favvo-frissa och blev sjuk! Då jag inte blev klippt till avslutningen kändes det liksom som om det kvittade och sedan har sommaren bara rullat på...
Så här fint var fågelboet i maj på Sofias och Daniels underbara bröllop!

Nu till det verkliga problemet: Jag har inte den blekaste aning om vad jag ska göra med det här fågelboet till frisyr! Jag vågar liksom inte beställa någon ny klipptid för jag vet inte vad jag ska be dem göra med det! Några råd? Några tips på någon snygg höstfrisyr kanske? Alla förslag välkomnas!

Man är vad man äter! Ja, det är alltid så kul att få den programtiteln rakt i nyllet då man precis satt sig i soffan med en fet macka! Snabbt som sjutton virrar man runt för att hitta fjärren så man kan slå över för att få slippa den ångest som sådana program framkallar. Usch!

DAGENS HISS: Att vara frisk så man faktiskt KAN träna så att man svettas.
DAGENS DISS: Att beklaga sig över rost svett frisyrer och tv-program då man faktiskt har ett liv att leva.

PÅ ÅTERSKRIVANDE DÅ TIDEN OCH INSPIRATIONEN SÅ TILLÅTER ;)

Kommentarer
Postat av: Emmie

Fy sörens va fin du e på den bilden! Kan inte minnas när jag såg dig med uppsatt hår senast ( så ses vi ju inte speciellt ofta heller s ) men du passade verkligen bra i det!!

2008-08-22 @ 09:30:08
Postat av: Marlen

TACK, söta söta lilla kusin! Vad glad jag blir!:o)

2008-08-26 @ 22:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0