Saint Tropez

En äkta bloggare bloggar väl dygnet runt!

Idag (eller rättare sagt igår, fredag) så har jag och lillasyster Merit haft en toppendag på Väla i Helsingborg. Vi hade absolut inget mål med vår tur dit, utan vi strosade bara runt utan någon tid att passa. Härligt! Jag tyckte att jag gjorde en hel del fynd faktiskt. Sådana där småsaker som både är kul och användbara. Hittade bland annat spotlights som går på batteri och som man bara trycker fast där man vill ha dem! Kanon i min hall där jag har hyllor inne i en vägg. Hyllorna är mörka och där finns inga uttag så "spottarna" blev rent ut sagt skitbra där! Sedan införskaffade jag en picnic-filt med plast på baksidan. Tål alltså väta-perfekt! Dessutom var den snygg också och BILLIG!  Clas Ohlsson har helt enkelt blivit en ny favoritaffär;)
Sedan köpte jag faktiskt ett par ursköna skor som man kan ha en bit in på hösten. Halva priset!
Vi fikade gott också och hade en mysig dag tillsammans helt enkelt! Var trött som en lase då vi kom hem och sov en runda på soffan tidigare i kväll. Därav piggheten nu...

Just nu är det festival här i Hässleholm. I torsdags var jag och två rara vänner från gymet en runda där nere. Innan vi gick dit satt vi här hemma och tog ett par drinkar. Jag är verkligen ingen drinkexpert utan fick reka lite. Fick ett tips på en drink som jag provade och som faktiskt var mycket god och läskande i värmen. Man tar hälften rosévin och hälften apelsinfanta och mycket is. KLART! Kallas tydligen Saint Tropez. Rekommenderas! Kommer att blandas även i morgon (idag) då jag ska ut med en kär kollega på festivalen! VARNING PÅ STAN!

DAGENS HISS: Systerskap
DAGENS DISS: Trötthet

PÅ ÅTERSKRIVANDE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0