Kämpaglöd Stolthet Glädje Åsså Lite Längtan

Wow, så häftigt det var! Jag har idag besökt Boda Borg med hela vårt rektorsområde. Boda Borg är ett ställe likt fångarna på fortet. Man är i små lag och går in i diverse rum för att lösa utmaningar och på så sätt förtjäna en stämpel. Jag var ganska skeptisk till detta eftersom vi skulle blandas med folk som vi inte kände. Team buliding ska ju liksom vara med dem man ska arbeta med... Men trots detta var det en häftig och rolig dag! Min grupp var supertrevlig och vi lyckades få ihop 9 stämplar och hamnade på delad tredje plats av tretton lag. Inte så illa pinkat! Kan berätta att min kropp nu ömmar än här än där. Rummen var antingen gröna (använda hjärnan), röda (använda hjärnan samt lite fysik) eller svarta(nästintill bara fysik). Skulle man använda kroppen gav man liksom allt. Man gjorde saker som man aldrig gjort förut, och som man trodde var omöjlig för ens egen kropp att klara av. Man klarar mer än man tror!

Nu har min lillasyster fått jobb! STORT STORT GRATTIS SYSTER YSTER!!! Min syster är för övrigt den människa jag (av olika anledningar) respekterar mest samt hyser den största stolthet över! Jag vet hur orolig hon varit över att det inte skulle lösa sig med jobb så nu kan hon slappna av och ta sig an uppgiften. Kan intyga att hon blir en resurs på den arbetsplats hon ska vara på. Hon är inte bara bra på att baka utan gör allt väldigt nitiskt och med stort engagemang!

Igår höll jag mitt första boxpass efter sommaruppehållet. Känns alltid lite pirrigt. Det blev dock jättebra. Vi hann dö'mycket och höll ett relativt högt tempo. Om kunderna är hälften så nöjda som jag så hade de en kul och intensiv timme. Kunderna var så rara. Leenden och kämpaglöd förgyllde salen och gjorde så att det kändes himla kul att vara "på banan" igen!

Jag längtar till nästa fredag. Då ska jag få följa med min syster och hennes familj på premiären av Arn 2. Det är snällt att de förbarmar sig över mig... Jag gillade 1:an jättemycket så det ska bli både spännande och kul att se fortsättningen!

DAGENS TRIPPELHISS: Min syster, Boda borg och de soliga kunder som var på mitt pass igår!
DAGENS DISS: Datorer som hänger sig så att allt man skrivit försvinner...GRRRR

PÅ ÅTERSKRIVANDE!


Kommentarer
Postat av: Emmie

Hej kära kusin!

Snokade reda på din blogg via Elin och jag måste säga att detta är rolig läsning, men att du var duktig på att skriva det visste vi ju alla redan! =) Så här kommer jag nog springa en del för att hålla mig uppdaterad om vad som händer på denna släktsidan... Hälsa alla och gratta Merit så mycket för lyckat jobbsök! Många kramar kusin Emmie

2008-08-15 @ 00:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0