Gått Under Jorden?

I en veckas tid har jag befunnit mig i vår stuga. Det har ju varit helt underbara dagar som jag tillbringat på stranden. Har fått en liten antydan till brun färg på vissa kroppsdelar, en del kallar kanske färgen beige, och känner att kroppen laddas med energi inför jobbstarten den 11 augusti.

När vädret erbjuder livet sådana här dagar tycker jag att man ska ta tillvara på dem. Alltså får allt vad dator och tv heter stiga åt sidan, därav tomma bloggsidor... Dessa aktiviteter återkommer jag mer regelbundet till då mörka dagar infaller.

Kan tala om att dagarna i stugan inneburit många goda grillade rätter efter härliga stranddagar. Idag tog jag och Merit oss en tur till Åhus där vi inhandlade varsin delikat glass på Glassbåten. Jag smaskade i mig 2 kulor med smakerna "Himmelsk röra" samt "Marängsviss". Mums! Nu i kväll har köket dukat fram grillad örtmarinerad kalkon med ugnspotatis. Mmmmm!

Ett enda smolk i bägaren har vi här och det är de förbenade getingarna! Usch! Visst är vi alla lika värda men det är svårt att gilla getingar som är precis överallt på stranden, vid frukosten osv. De har en förmåga att flyga in ljudlöst i år, eller så är det åldern som tar ut sin rätt på min hörsel, för jag hör ta mig tusan inte dem!

Fler än jag som är närsynta? Gör ni då som jag, letar efter glasögonen på nattduksbordet då det är dags att gå på toaletten nattetid? Lägg då inte dina solglasögon intill dina vanliga glasögon för jag kan garantera dig att det blir ännu svartare än nattsvart då du råkar ta på dessa! Självupplevt! Ingen hit!

DAGENS HISS: Sommarstuga vid havet
DAGENS DUBBELDISS: Getingar och närsynthet

PÅ ÅTERSKRIVANDE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0